Převodovka

REMAP DSG – problém s podtáčením motoru

Asi každý majitel Passatu se 7° automatickou převodovkou DSG zná nepříjemné podtáčení motoru při nízkých otáčkách. Ani já jsem tomu samozřejmě ušetřen nebyl a tak jsem to začal řešit. Bohužel pro mě (naštěstí pro vás čtenáře) se však první úprava převodovky (REMAP DSG) nepovedla a proto mě čekala úprava hned dvakrát. Pokud nechcete jako já platit úpravu dvakrát, čtěte.

Jak se projevuje podtáčení motoru?

Úplně nejčastěji se projevuje tento problém vibracemi v interiéru, které vznikají vlivem nízkých otáček a poznáte to při jízdě ve městě, kde se pohybujete rychlostí okolo 50 km/h. Pokud si ještě vzpomenete na jízdu s manuální převodovkou, víte, že při této rychlosti jedete na 4. rychlostní stupeň („piloti F1“ i na 3. stupeň).

U dieselového motoru jsou sice provozní otáčky nižší, než u benzínového, ale 1300 otáček za minutu je prostě málo i na diesel. Trpíte nejen vy a posádka auta (kvůli vibracím), ale i samotná převodovka.

Při vyšší rychlosti se sice převodovka chová stejně (podtáčí) a například v rychlosti 70 km/h si převodovka zařadí klidně 7°, ale právě vlivem vyšší rychlosti už ty vibrace tolik nevnímáte (oproti jízdě v 50 km/h).

REMAP DSG

Po měsíci od pořízení Passatu jsem to už nevydržel a začal koukat po REMAPU, tedy přemapování převodovky, aby k tomu nepříjemnému podtáčení nedocházelo. Je to v podstatě softwarová úprava, kterou si dnes můžete nechat udělat do 4 tisíc korun v podstatě v každém koutě České republiky. Zabere to ani ne 30 minut a cílem je, aby převodovka začala řadit rychlostní stupně trošku „s rozumem“, respektive nedocházelo k tomu nepříjemnému podtáčení.

Úprava převodovky na dva pokusy

Záměrně nebudu psát název „prvního servisu“, ve kterém jsem si nechal udělat úpravu převodovky (REMAP DSG), ale přejdu rovnou k důvodu, proč jsem po 2 měsících musel dělat REMAP znovu.

Podtáčení zmizelo, ale přišlo vytáčení….

Když jsem v listopadu dělal úpravu v „prvním servisu“, vybral jsem si ho podle dobrých ohlasů a recenzí na Google. Po úpravě, která nezabrala ani 30 minut jsem odjel zpátky do Prahy a při jízdě ve městě jsem si mohl potvrdit, že podtáčení opravdu zmizelo.

Jenomže….

Místo podtáčení se však začala převodovka chovat jako u benzínového motoru, tedy „vytáčela“ motor do vyšších otáček a příjemné to zrovna nebylo. Při jízdě do „kopce“ ve 20-30 km/h si převodovka přeřazovala 2. a 3. rychlostní stupeň několikrát za sebou, jako kdyby nevěděla jakou rychlost zařadit. Říkal jsem si, že se to „nějak opraví samo“.

Druhý den jsem jel na Moravu (směr Olomouc) přes Vysoké Mýto a kdo tu trasu zná, ví že mezi Ostrovem a Mohelnicí je cca. 80 km okresní silnice 1. třídy, na které se dá bez problému pohybovat rychlostí kolem 90 km/h. Proč to píši? Při této rychlosti, kdy v podstatě jenom tzv. „drndáte“ do plynu a udržujete rychlost totiž očekáváte, že tam bude zařazen 7. rychlostní stupeň, ale ono se to na tu 7 prostě nepřeřadilo. V podstatě jsem zjistil, že se 7. stupeň zařadil až při rychlosti 100 km/h a to je na můj pocit zbytečně pozdě.

Motor šel zbytečně do otáček, spotřeba nahoru a celkově se to chovalo jak kdybych seděl v Passatu s benzínovým motorem, který potřebuje vyšší otáčky.

„Takhle je to správně“

Protože jsem z toho nebyl úplně nadšený, napsal jsem majiteli prvního servisu zprávu, ve které jsem popsal chování převodovky a ten mi na to jednoduše napsal „takhle je to správně“. No ok, byly Vánoce, já jel na dovolenou a už se mi to nechtělo víc řešit.

Druhá úprava převodovky

Během ledna jsem na Facebooku (skupina VW Passat B8 Club CZ/SK)zjistil, že si hodně lidí stěžuje na úpravy DSG převodovek „prvního servisu“ a proto jsem začal řešit co s tím. Přečetl jsem si několik diskusí a nakonec jsem se spojil s Romanem Tužilem z Tlustice. Přijel jsem za ním, sedli jsme rovnou do auta a jeli se projet. Asi nemusím ani psát, že jsme se shodli, že převodovka řadí strašně pozdě…

Auto Roman napojil na diagnostiku, provedl přemapování převodovky a jeli jsme se projet znovu. Tentokrát už převodovka nejen nepodtáčela, ale ani nevytáčela a řadila i na můj pocit plynuleji. Přesto jsem mu řekl, že výsledek zjistím až časem, kdy zmizí JOJO efekt.

DSG konečně řadí jak má

Remap DSG byl proveden 23. ledna, tedy před 3 měsíci (článek píši 24. dubna) a po úpravě převodovky jsem najel už přes 3 tisíce kilometrů, při jízdě do kopce už převodovka drží rychlostní stupeň, při jízdě po městě nepodtáčí a na okrskách je při rychlosti okolo 90 km/h začazen 7. rychlostní stupeň. Po úpravě převodovky se i vrátila zpátky spotřeba, která byla po první úpravě vlivem vytáčení do otáček vyšší.

Není REMAP jako REMAP

Závěrem bych napsal, že pokud jste si jako já mysleli, že je jen jeden způsob úpravy převodovky, není tomu tak. Zatímco u jednoho dochází po úpravě k vytáčení, u druhého se pak převodovka chová naprosto odlišně. Sice jsem za REMAP zaplatil dvakrát, ale beru si z toho zkušenost a ve finále jsem rád, že jsem zajel k Romanovi, protože je to příjemný kluk, který ví co dělá.

Kdo by chtěl kontakt, tak webovky jsou https://www.autotuzil.cz, případně ho najdete ve skupině, na kterou jsem odkazoval o něco výše.

Po 2 měsících jsem u něj byl i na chipu, ale o tom zase někdy později.

1 thoughts on “REMAP DSG – problém s podtáčením motoru”

Přidat komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *