Chyby závady, Tip a triky

Vrzání přední nápravy – vyřešeno!

Říkali mi, že z pohledu zpracování je Volkswagen Passat kvalitnější, než takový Superb a strašně rád bych tomu i věřil. Pravdou však je, že uběhlo jenom pár dní od pořízení mého „ojetého“ Passatu (najeto 93 tisíc) a já poslouchám při přejíždění nerovností (nejčastěji retardéry) nějaké divné zvuky. WTF?

Co to je za zvuky?

Podle servisní historie je auto nebourané a v naprostém pořádku, ale co to je teda za zvuky? Určitě ten pocit moc dobře znáte. Co to vrže? Náprava? Mám špatné tlumiče? Místo poslechu hudby vypínám rádio, s ním i klimatizaci a bedlivě poslouchám, odkud ten pazvuk leze. No nechápu to. Jednou to zavrže, podruhé už ne. Strejdo Google, poraď mi….

Častá závada u Passatů

Při googlování narážím na několik témat v diskusích, kde si podobně jako já stěžují majitelé Passatů B8 na vrzání přední nápravy. A není jich fakt málo! Někteří dokonce mění ramena, jiní silentbloky, ale já mám najeto pouze 93 tisíc a toto jsem nezažil ani u auta, co mělo najeto přes 250 tisíc km!

Nakonec se dozvíte, že na to mají ve VW řešení!

Oficiální řešení? VW radí namazat!

Ano, čtete správně! V dílenských příručkách najdete, že v případě vrzání přední nápravy má servis vyčistit okolí silentbloků přední nápravy a ty následně promazat. Tento postup se pak má opakovat při každé návštěvě servisu, protože tato oprava není trvalá, ale pouze dočasná. Díky!

Řešení jsem našel na Facebooku

Pokud máte Passata B8, vřele doporučuji přidat se do skupiny na Facebooku: VW Passat B8 Club CZ/SK official. Kromě sem tam zbytečných příspěvků je to totiž skupina, ve které najdete odpověď na téměř každý problém svého Passata. Stejně jako já. Takže jak jsem „koupil“, tak i „prodávám“.

Úspěšná oprava vrzajícího podvozku

Jeden „klubový mechanik“, který má servis nedaleko od Prahy, během několika měsíců a na základě testování na několika aut přišel s řešením, které není finančně náročné a přitom je účinné.

V čem to tedy spočívá? Vyčistit, namazat a vyměnit kryt motoru za větší. Díky novému krytu se totiž nedostane voda na promazané části a tím se tak rychle mazivo „nevymyje“. Podle zkušeností dalších členů této skupiny to fakt funguje a já po 3 měsících mohu jenom potvrdit to samé. Samozřejmě až čas ukáže, jak dlouho to reálně vydrží. Nicméně, teď už podvozek nevrže a já mám klid. Teda alespoň na nějakou dobu.

Chcete kontakt na toho šikulu, napište mu na Facebook – Martin Nitram, případně mi napište na info@b8r.cz a já vám na něj pošlu číslo. Je z Hradištka, což je od Prahy tak 60 minut příjemné projížďky podél Vltavy.

2 thoughts on “Vrzání přední nápravy – vyřešeno!”

Přidat komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *